Stenungsundshem får hela 86,3% serviceindex i den senaste Nöjd Kund-mätningen. Bland 500 000 hyresgäster och 80 svenska bostadsföretag ligger man därmed i toppskiktet när det gäller hur hyresgästerna trivs med sitt boende.
Stenungsundshem har under hösten låtit enkätföretaget Aktiv Bo mäta trivsel och nöjdhet hos hyresgästerna via en enkät. Resultatet är mycket glädjande. Serviceindex hamnade på hela 86,3%, vilket är andelen hyresgäster som tycker att Stenungsundshem är bra eller mycket bra när det gäller frågor samlade i grupperna ”Ta kunden på allvar”, ”Trygghet”, ”Hjälp när det behövs” och ”Rent och snyggt”.
Det som hyresgästerna uppskattar allra mest är att man på Stenungsundshem är tillgängliga, har ett bra bemötande och att man verkligen får hjälp när man behöver.
– De senaste årens arbete med att vässa vårt kundfokus har verkligen gett utdelning.Vår personal har verkligen gjort ett fantastiskt arbete och jag är väldigt stolt över att de får se svart på vitt hur viktigt deras arbete med att ge service med hög kvalitet är för hyresgästerna, säger Vd Ted Lärnhem.
En stor del av hyresgästenkätens syfte är dock att ta reda på hur man kan bli ännu bättre, och därför arbetar vi reden nu på handlingsplaner som ska möta behovet av förbättring. Bland förbättringspunkter finns bland annat säkerheten mot inbrott i förråd.
– Man ska aldrig sitta still och nöja sig utan sträva efter att ge ännu bättre service, vi strävar ju som bekant efter att bli den bästa hyresvärden i Västsverige! avslutar Ted Lärnhem.
Stenungsundshem är en av 80 både allmännyttiga och privata hyresvärdar som varje år mäts av enkätföretaget Aktiv Bo, och det positiva betyget betyder att Stenungsundshem har en framskjuten placering bland de 25 % bostadsföretagen med mest nöjda hyresgäster i Sverige.
Stenungsundshem vill genom trivsel, dialog med hyresgästerna och ett varierat utbud av bostäder arbeta för att bli regionens bästa