En man i 40-årsåldern döms till fängelse efter att ha kört bil utan behörighet (körkort) i Stenungsund.
Det var i slutet av mars som mannen stoppades för kontroll på Göteborgsvägen i centrala Stenungsund. Mannen saknade behörighet och eftersom han tidigare dömts för liknande brott bedöms gärningen som grov.
Mannen har erkänt körningen.
Tingsrätten konstaterar att han vid upprepade tillfällen dömts för grov olovlig körning och att han återfallit i brott, bland annat kort efter en tidigare dom.
Påföljden blir fängelse i en månad.
Han ska även betala 1 000 kronor till brottsofferfonden.
Lokala nyheter på NYHETERsto.se är alltid utan betalvägg – tack vare våra lokala annonsörer.
Uppgifter bygger på kontrollerade källor. Vid pågående händelser är informationen initial och uppdateras löpande.
Vi strävar efter att vara på plats där det händer. Mindre språkfel kan förekomma i ett tidigt skede.
Viss text kan vara AI-bearbetad, men alltid granskad av redaktionen.



