Aggressiv inneboenden slängde ut lägenhetsinnehavare

Polisen larmades på torsdagskvällen till en adress i Stenungsund där en inneboende ska vara aggressiv och ska ha kastat ut lägenhetsinnehavaren.

Larmet kom klockan 22:47. Polis åker till adressen och går in i lägenheten.

-Den inneboende, en man i 35-årsålden blir aggressiv och polisen får använda OC-spray. Efter det kan mannen säkras med handfängsel, säger Jens Andersson, Polisens Presstalesperson.

Mannen får följa med för polisen för tillnyktring. Han misstänks för flera brott så som våldsamt motstånd och misshandel.

🔓 Den här nyheten kan du läsa utan kostnad

Lokala nyheter på NYHETERsto.se är alltid utan betalvägg – tack vare våra lokala annonsörer.

Uppgifter bygger på kontrollerade källor. Vid pågående händelser är informationen initial och uppdateras löpande.

Vi strävar efter att vara på plats där det händer. Mindre språkfel kan förekomma i ett tidigt skede.

Viss text kan vara AI-bearbetad, men alltid granskad av redaktionen.
Top