Räddningstjänsten larmades på måndagskvällen till en adress i Jörlanda där man eldade avfall. Larmet gick först ut som gräsbrand.
Larmet kom klockan 20:29. Över Jörlanda var det när räddningstjänsten kom fram en tät dimma av brandrök.
-Vi är på plats och släcker ner. Efter detta lämnar vi över till polisen för en eventuell anmälan, uppger ledningsoperatör vid Räddningstjänsten Storgöteborgs ledningscentral till NYHETERsto.
Polisen bekräftade på onsdagsmorgonen att en anmälan om miljöbrott är skriven.
Lokala nyheter på NYHETERsto.se är alltid utan betalvägg – tack vare våra lokala annonsörer.
Uppgifter bygger på kontrollerade källor. Vid pågående händelser är informationen initial och uppdateras löpande.
Vi strävar efter att vara på plats där det händer. Mindre språkfel kan förekomma i ett tidigt skede.
Viss text kan vara AI-bearbetad, men alltid granskad av redaktionen.


