Fräck stöld av kaffe i Henån – Fyllde kundvagn och sprang ut

På tisdagskvällen utsattes Willys Hemma i Henån av en fräck stöld av kaffe.

Det var vid klockan 18:40 på tisdagen som polisen fick samtal från butiken. Två män har varit inne i butiken och stulit en kundvagn med kaffe.

-Det är två män varav den ena avleder personalen. Den andra mannen fyller en kundvagn och springer ut till en skåpbil som väntar utanför, säger Herman Egelström, Stationsbefäl vid Polisen Södra Fyrbodal.

Personalen springer efter. Mannen släpper då kundvagnen och lämnar platsen tillsammans med skåpbilen.

-Kaffet återlämnades sedan till butiken, säger Herman Egelström.

En anmälan gällande stöld är skriven.

-Brottet är fullbordat, även om kaffet kunde återlämnas. Därför skriver man en anmälan

🔓 Den här nyheten kan du läsa utan kostnad

Lokala nyheter på NYHETERsto.se är alltid utan betalvägg – tack vare våra lokala annonsörer.

Uppgifter bygger på kontrollerade källor. Vid pågående händelser är informationen initial och uppdateras löpande.

Vi strävar efter att vara på plats där det händer. Mindre språkfel kan förekomma i ett tidigt skede.

Viss text kan vara AI-bearbetad, men alltid granskad av redaktionen.
Top