Med en fysisk butik i centrala Stenungsund som bas har företaget sedan starten 1982 försett sina kunder med material för målnings- och blästringsarbeten, arbetskläder, skyddsutrustning med mera. Det här välsorterade sortimentet görs tillgängligt för kunder runt om i Sverige genom en satsning på e-handel.
-Vi har redan sedan många år tillbaka haft kunder runt om i landet så därav känns det naturligt för oss att nu ta steget och börja men e-handel. Med vår nya webbshop blir det betydligt enklare och bättre både för oss och våra kunder att handla på distans och vi får möjlighet att nå ut till nya potentiella kunder på ett helt annat sätt än tidigare, säger Mattias Olsson, Stenungsunds Industrisand.
Kombinationen av en fysisk butik och e-handel ses som en viktig del i företagets strategi och det finns inga planer på att enbart gå över till e-handel.
-Vi anser att kombinationen av de två kanalerna är viktig för vår verksamhet och skapar ett mervärde för våra kunder. De kompletterar varandra då kunderna nu kan hitta nya produkter i vår webbshop, köpa dem i butik eller digitalt och sedan ha möjligheten att hämta upp i butiken där vi kan leverera ytterligare service, säger Mattias Olsson.
Stenungsunds Industrisand är en del av arbetsklädkedjan Team Workwear
Sedan våren 2019 har företaget varit en medlemsbutik i den rikstäckande kedjan Team Workwear och det är tillsammans som man nu gör denna e-handelssatsning.
-Kedjan gör oss konkurrenskraftigare och öppnar upp nya möjligheter för oss och så även i det här fallet. Tillsammans har vi medlemsbutiker inom kedjan jobbat fram den här e-handelslösningen och kunnat anpassa den utefter vår verksamhet och våra kunders behov, säger Mattias Olsson.